به گزارش مشرق، مخاطب تلویزیون کاهش پیدا کرده و سلبریتیها دیگه به برنامههای سیما نمیرن! این جملات برخی از مخاطبین سیمای ملی است.
در حالی که پیش از این سیاستهای صدا و سیما بر عدم حضور چهرهها بود و مدیران این سازمان گفته بودند که تلویزیون برای جذب مخاطب نیازی به سلبریتیها ندارد، این روزها تمامی برنامههای نوروزی سیما با حضور این چهرهها روی آنتن میرود.
بسیاری معتقدند هزینه بالایی برای حضور این افراد در برنامههای تلویزیونی انجام شده است.
پیش از این نیز حضور برخی بازیگران در برنامه یلدای تلویزیون و البته دعوت برخی چهرههای اینستاگرامی خبرساز شده بود.
اینبار هم اکثر برنامههای سال تحویل در زمان اجرا از حضور سلبریتیها استفاده کردند.هزینههای بالای حضور آنها نیز باعث کنایه برخی مجریان شد.
تلویزیون برای ادامه حیاتش به مخاطب نیاز داشته و از اساس یکی از مهمترین ماموریتهایش جذب و حفظ آن است.
برخی کارشناسان معتقدند که بازگشت سلبریتیها به تلویزیون اتفاق مثبتی است که مخاطب را احیا میکند و هزینه کرد برای آن لازم است.اما آمار میگوید که برنامهای مانند پانتولیگ با اجرای محمدرضا گلزار تنها ۶ درصد مخاطب دارد.
قطعا بازگشت چهرهها به تلویزیون اتفاق مثبتی است، اما نباید فراموش کرد که هزینههای بالا تنها برای حضورشان تا کنون به جذب مخاطب کمکی نکرده است.
ارتباط بیواسطه با مخاطب برای هر هنرمندی مغتنم است اگر هزینهای که برای حضور بازیگران است صرف ساخت برنامهها شود؛ جذابیت برنامهها و شیوه حضور چهرهها است که میتواند کمک کننده باشد.